سوالات متداول

 

**************************************************

(در مورد حساب کاربری)

1-آیا برای انجام خرید ایجاد حساب کاربری و ورود به سیب مارکت الزامی است؟ حتما باید عضو سایت باشم؟

پاسخ: خیر ، برای خرید از سیب مارکت نیازی به ایجاد حساب کاربری و عضویت و ورود به سایت نیست و خرید برای عموم آزاد است. ولی ایجاد حساب کاربری و ورود به سیب مارکت محاسنی برای شما در بر خواهد داشت.

 2-ایجاد حساب کاربری و ورود به سیب مارکت قبل از خرید چه حسنی دارد؟

پاسخ: اگر شما پیش از انجام خرید ، حساب کاربری ایجاد کرده و وارد سایت شوید ، میتوانید سابقه خریدهای قبلی خود را در دسترس داشته باشید. البته فقط خریدهایی که  پس از ورود به سایت انجام داده باشید. ضمن اینکه مدیر سیب مارکت میتواند با مشتریانی که عضو سایت شده باشند از این طریق پیغام های لازم را به ایشان برساند.

 3-آیا امکان ویرایش حساب کاربری وجود دارد؟

پاسخ: خیر ، اطلاعات ثبت شده قابل ویرایش نیست ، لذا خواهشمندیم در هنگام ایجاد حساب کاربری دقت لازم را داشته باشید.

4-اگر رمز عبور خود را فراموش کنم چه کار باید بکنم؟

پاسخ: در این صورت شما بایستی مراتب را از طریق ایمیل به اطلاع سیب مارکت برسانید info@sib-market.ir و یا از طریق لینک (تماس با ما) مستقیما به مدیر سایت اعلام بفرمایید. که در هر دو صورت بایستی نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را که در هنگام ثبت نام معرفی نموده اید ، به اطلاع برسانید تا در اسرع وقت نام کاربری و رمز عبور جدید برایتان ایمیل و یا پیامک شود.

5-آیا امکان دسترسی به سابقه خریدهای قبلی وجود دارد؟

پاسخ: بله ، در صورتیکه با نام کاربری و رمز عبور مختص خود وارد سایت شوید ، در منوی بالای سایت دو گزینه (سفارش های پیشین) و (پیام ها) برایتان وجود خواهد داشت.

**************************************************

(در مورد ثبت و سفارش)

1-من تمایل به خرید از سیب مارکت دارم ولی هنوز کاملا به خرید اینترنتی اعتماد ندارم؟ چگونه مطمئن باشم که خرید من به دستم میرسد؟

پاسخ: همانطور که مشاهده نموده اید ، سیب مارکت یک فروشگاه اینترنتی است که دارای نماد اعتماد از وزارت صنعت و معدن و تجارت میباشد. که همین امر باعث میشود سیب مارکت در چهارچوب قوانین و مقررات خود ، تمامی تلاش خود را برای رضایتمندی شما عملی کند. ضمن اینکه شما با خرید از سیب مارکت به معتبرترین و خوشنام ترین فوشگاه های منطقه خود دسترسی پیدا نموده اید. و خرید شما طبق ساعاتی که در انتهای صفحه هر فروشگاه در معرض دید است ، به دستتان خواهد رسید.

2-در چه ساعاتی میتوانم سفارش خود را انجام دهم؟

پاسخ: 24 ساعت شبانه روز ، 7 روز هفته ، 365 روز سال.

3-آیا امکان خرید برای شخصی غیر از خودم را دارم؟

پاسخ: بله ، فقط در نظر داشته باشید که پس از تکمیل خرید و ارسال سفارش شما به فروشگاه ، یک کد امضاء 6 رقمی به شماره تلفن همراه شما که در هنگام درج مشخصات خود ، وارد نموده اید ، پیامک میشود و شخص تحویل گیرنده ، بایستی این کد امضاء را در اختیار مامور ارسال کالا قرار دهد.

4- بعد از تکمیل سفارش و پرداخت آنلاین چه مدارکی در اختیار من بعنوان خریدار قرار میگیرد؟

پاسخ: پس از تکمیل سفارش ، یک پیامک به شماره همراه شما از طرف سیب مارکت ارسال میشود که حاوی یک کد امضاء 6 رقمی است. و همین کد روی صفحه مانیتور برای شما نمایش داده میشود ، ضمنا امکان دانلود یک فایل نگارشی حاوی همین کد امضاء ، شماره فاکتور و مبلغ فاکتور برای شما وجود دارد. در ضمن اگر در صفحه پرداخت آنلاین یک ایمیل معتبر وارد کرده باشید ، رسید اینترنتی مبلغ پرداخت شده به همان ایمیل ارسال میگردد.

 5-آیا پس از تکمیل خرید و پرداخت آنلاین میتوان سفارش را ابطال کرده و از خرید منصرف شد؟

پاسخ: خیر ، امکان انصراف به همین نحوی که خرید نموده اید وجود ندارد و پس از تکمیل خرید سفارش شما به فروشگاه ارسال میگردد. علی هذا اگر پس از پرداخت آنلاین از خرید خود منصرف شدید ، بایستی انصراف خود را از طریق تماس تلفنی به مدیر فروشگاه مربوطه اعلام دارید (شماره تماس هر فروشگاه در انتهای صفحه همان فروشگاه در دسترس است) تا از ارسال کالا خودداری شود و سپس از طریق لینک (تماس با ما) و یا با ارسال ایمیل به info@sib-market.ir مراتب را به مدیر سایت اعلام کنید تا ظرف 7 روز کاری بررسی های لازم بعمل آمده و مبلغ پرداخت شده به حساب شما مسترد گردد.

6-آیا میتوانم به صورت تلفنی سفارش دهم؟

پاسخ: خیر ، دریافت سفارش فقط از طریق سایت سیب مارکت و ثبت سفارش امکان پذیر است. ضمن اینکه سهولت و امنیت خرید از سیب مارکت با خرید از طریق سفارش تلفنی قابل مقایسه نیست.

7-آیا امکان دارد کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟

پاسخ: برای کالاهایی که موجود نباشند یک برچسب (تمام شد) روی عکس کالا میخورد و همین امر باعث میشود که آن کالا قابلیت افزوده شدن به سبد خرید را نداشته باشد.

8-آیا امکان کسب اطلاعات بیشتر راجع به کالاها پیش از خرید وجود دارد؟

پاسخ: بله ، شما میتوانید با کلیک روی علامت ذره بین در پایین عکس هر کالا به توضیحات تکمیلی دسترسی پیدا کنید.

**************************************************

(در مورد پرداخت و تکمیل سفارش)

1-مبلغ سفارش چگونه باید پرداخت شود؟

پاسخ: در هنگام تکمیل سفارش چند درصد از کل مبلغ خرید به صورت آنلاین از طریق درگاه بانکی ، بایستی پرداخت شود و الباقی کل مبلغ را درب منزل پس از تحویل گیری خرید خود به همراه کد امضاء به مامور ارسال پرداخت میکنید. (درصد پرداخت آنلاین و درصد پرداخت درب منزل ، در انتهای صفحه هر فروشگاه قابل مشاهده است)

 2-با استفاده از چه کارت بانکی میتوان پرداخت را انجام داد؟

پاسخ: با استفاده از کلیه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و داشتن رمز دوم و کد cvv2 و تاریخ انقضای کارت بانکی میتوانید پرداخت آنلاین را انجام داده و سفارش خود را تکمیل نمایید.

3-اگر پرداخت اینترنتی ناموفق باشد آیا سفارش من تکمیل خواهد شد؟

پاسخ: خیر ، ارسال سفارش شما به فروشگاه منوط به موفقیت آمیز بودن پرداخت اینترنتی است و اگر پرداخت اینترنتی ناموفق بود ولی مبلغ از حساب شما کسر گردید ، مطمئن باشید طبق قوانین بانکی کشور مبلغ کسر شده پس از 72 ساعت به حساب شما برگشت میخورد.

4-آیا میتوانم برای پرداخت قسمت نقدی خرید خود از روش های غیر نقدی استفاده کنم ، مانند چک و ...؟

پاسخ: خیر ، پرداخت نقدی بایستی کاملا نقدی باشد. ولی اگر مامور ارسال ، دستگاه POS سیار به همراه داشته باشد میتوانید از کارت بانکی برای پرداخت وجه استفاده نمایید.

5-چگونه میتوانم پرداخت اینترنتی کاملا امن داشته باشم؟

پاسخ: پس از کلیک روی کلید تکمیل سفارش صفحه پرداخت اینترنتی (به پرداخت ملت) برای شما گشوده میشود که حاوی توضیحات و توصیه هائی برای امنیت در پرداخت اینترنتی میباشد. مانند استفاده از صفحه کلید مجازی ، کنترل آدرس اینترنتی صفحه پرداخت اینترنتی ، کنترل نام پذیرنده (سیب مارکت) و ... که توصیه میشود تمامی موارد پیشنهادی را کنترل نمایید.

**************************************************

(در مورد ارسال سفارش)

1-خرید من با چه روشی برایم ارسال خواهد شد؟

پاسخ: در حال حاضر هر فروشگاه ، ارسال به منطقه خود را انجام میدهد. و ارسال ها از طریق پست نیست. و مامورین ارسال کالای هر فروشگاه تحت نظارت همان فروشگاه میباشند. ضمن اینکه سیب مارکت عملکرد مامورین ارسال کالا را تحت نظارت خود دارد.

2-هزینه ارسال چگونه محاسبه میشود؟

پاسخ: هزینه ارسال برای خریدهای بالاتر از یک حد مشخص و البته جزئی ، کاملا رایگان بوده و برای خریدهای کمتر از آن حد در فاکتور سیب مارکت اعمال میگردد. و مقدار هزینه ارسال و حداقل خرید برای حمل رایگان در انتهای صفحه هر فروشگاه در معرض دید است. بهرحال شما در هنگام تحویل گیری کالای خود بایستی فقط طبق فاکتور سیب مارکت اقدام به پرداخت وجه نمایید و از پرداخت هرگونه وجه اضافه خودداری نمایید. و در صورت مشاهده تخلف در صورت امکان مراتب را به مدیر سیب مارکت از طریق لینک (تماس با ما) اعلام دارید.

3-آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت دلخواه خودم تحویل بگیرم؟

پاسخ: خیر ، ساعات ارسال سفارشات برای هر فروشگاه تعیین شده است و مدیران فروشگاه ها ملزم به رعایت این ساعات میباشند. ساعات ارسال سفارشات هر فروشگاه در انتهای صفحه همان فروشگاه قابل مشاهده است.

4-آیا میتوانم سفارش خود را به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: خیر ، سیب مارکت یک فروشگاه اینترنتی است و هدف اصلی این سایت حذف رفت و آمد برای شماست و لذا این مسئله به صورت یکی از قوانین سایت درآمده و فروشگاه ها ملزم به رعایت این قانون هستند و سفارش شما بایستی طبق اطلاعات تکمیل شده در ثبت سفارش به آدرس شما ارسال شود.

5-آیا همه کالاها دارای ضمانت 7 روز بازگشت میباشند؟
پاسخ: خیر ، تمام کالاها مشمول ضمانت 7 روز بازگشت نمیشوند. بعنوان مثال کالاهای گروه های آرایشی و بهداشتی ، کالاهای مصرفی خوراکی ، کالاهایی که دارای برچسب گارانتی سلامت فیزیکی هستند و... معهذا سیب مارکت ، طبق قوانین و آیین نامه های وزارت صنعت و معدن و تجارت با این موارد رفتار خواهد نمود. بهرحال بهترین پیشنهاد سیب مارکت ، دقت در هنگام خرید و کنترل کامل کالای خریداری شده توسط خریدار میباشد.

6-در صورت بازگرداندن کالا در مدت 7 روز مبلغ پرداختی چه زمانی و با چه روشی به من باز گردانده میشود؟
پاسخ: طی مدت 7 روز کاری مبلغ پرداخت شده به حساب شما واریز خواهد شد.

7-اگر  کالای خریداری شده دارای ایراد و نقص بود، چه کاری بایستی انجام شود؟
پاسخ: خریدار میتواند از دریافت کالا ممانعت کرده و مراتب را از طریق ایمیل به info@sib-market.ir ارسال نماید تا در اسرع وقت به مورد رسیدگی شده و برای استرداد مبلغ پرداخت شده آنلاین اقدام شود.

**************************************************

(در مورد قیمت محصولات)

1-آیا خرید از سیب مارکت از لحاظ قیمت تفاوتهایی با خرید حضوری خواهد داشت؟
پاسخ: بله ، یکی از بزرگترین محاسن خرید از سیب مارکت حذف هزینه های رفت و آمد برای شما میباشد. ضمن اینکه قیمت ها در سیب مارکت با قیمت ها در خرید حضوری یا مطابقت کامل داشته و یا ارزانتر ارائه میشود.

**************************************************

(در مورد محل فعالیت)

1-آیا سیب مارکت دارای شعب و نمایندگی در شهرهای دیگر میباشد؟
پاسخ: سیب مارکت بعنوان فروشگاه اینترنتی کاملا واحد میباشد و دارای هیچ شعبه و نمایندگی دیگری در هیچ مکانی نیست. ولی میتواند دارای فروشگاه هایی در هر نقطه از کشور باشد تا شما مشتریان گرامی به بهترین و کارآمدترین فروشگاه های منطقه خود دسترسی داشته باشید.

**************************************************